woensdag 18 mei 2011

De laatste dagen tot de halve marathon Loop Leeuwarden 2011

In de laatste dagen voor .... van mijn kant uit nog even een berichtje

Ik wil het niet meer hebben over tempo's en het al of niet trainen in zo'n laatste week, maar meer over de dag van de wedstrijd.

Het lijkt mij dat we om 10.00 uur in het Rengerspark verzamelen, (de auto's kunnen dan op het parkeer terrein worden gezet), en daar ook even een groeps foto maken (voor op het blog en onze loopgroep site)
Vervolgens een warming-up en vertrek naar de startvakken.

Wil en kun je sneller dan 2.00 uur dan zul eerder in het de startvak moeten gaan staan om zo in de eerste km een beter aanvangs tempo te krijgen.

Zorg dat je de eerste 3 km niet te snel loopt, daarna kun je langzaam op toeren naar je wedstrijd tempo.
Alles wat je in de eerste 5 km te snel loopt krijg je gratis de laatste 5 km dubbel terug (langzamer natuurlijk)

De anderen wat achter in starten en gezamenlijk de eerste 5 km lopen.
Zelf ga ik de eerste 10 km onder de 10 km/h lopen, daarna hangt het van de situatie af.

Dus verzamelen 10.00 uur rengerspark ingang vanaf parkeer terrein
10.10 uur FOTO MOMENT GEHELE GROEP
10.15 uur warming-up
10.30 uur naar de start vakken
11.00 uur Start van de halve marathon Loop Leeuwarden 2011

Tips:
Neem voldoende drinken mee ook in het startvak.
Afhankelijk van het weer trek meerdere lagen kleren aan.
Trek voor in het startvak een oud T Shirt aan deze kun je dan bij de start weg gooien.
Bij regen neem een vuilniszak mee knip voor armen en hoofd een deel weg, dan blijf je redelijk droog.
Drink voor en tijdens de wedstrijd geen andere sportdrank dan waar je mee hebt getraind.
De route http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=349006 (het is geen Sietse of Siegfried route maar toch   weer een mooie uitdaging)
Zorg er voor dat er foto's van je worden genomen. (staan wij er misschien ook op)

Ik hoop dat we een fantastische loopdag te gemoed mogen zien, met natuurlijk als afsluiting even na zitten

Gr de Trainerd

2 opmerkingen:

  1. Wederom goede tips Atte. Vooral dat van "te snel starten" is helaas maar al te waar. Heb ik vanavond weer ondervonden bij de Bulleloop (de 9 km natuurlijk gelet op zondag). Samen met Gerben gelopen. Alhoewel 'samen'. Liep hij zich onlangs nog volledig kapot daar rond Veenwouden, nu liep hij als een jonge God iets van ruim 11 km/h gemiddeld. Ik heb mij hier ook laten verleiden in snelle eerste kilometers en die moest ik later weer inleveren (per saldo nog 10,8 gemiddeld). We hebben het trouwens wel bijna doorlopend over je gehad --> "Wat zou Atte hier nu van zeggen" etcetera. Dit heeft ons per saldo toch nog goed "in stokken" gehouden. ;-)

    Tot zondag.
    Siegfried

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad weer een mooi stukje van "onze" trainerd met ook nu weer de nodige nuttige tips: DANK DAARVOOR.

    Ik denk dat we er wel klaar voor zijn. De weersvoorspelling is ons ook gunstig gestemd.

    Nu alleen nog "iets" meer reacties op dit BLOG van andere lopers.......
    Of is iedereen nu alleen nog met zichzelf bezig voor komende zondag???

    TOT ZONDAG.

    (enne.... vergeet de AFTERPARTY niet!!!!!)

    BeantwoordenVerwijderen