zondag 10 april 2011

Wat een training

Wat een training vandaag, een om in te lijsten

Vandaag na vele onrustige nachten mochten we eindelijk naar het mooie Gaasterland om een duurloop training te doen.
Ik zeg bewust mochten want je moet er wat voor over hebben maar het blijft ook een voorrecht om, heel vroeg uit de veren, te kunnen en mogen hardlopen, al de opmerkingen aan te mogen horen en natuurlijk ook nog koffie te willen drinken aan het strand.
Toppers bedankt het was een plezier om ook deze training weer met elkaar te mogen delen (traantje).
Ik wil Siegfried bedanken voor de mooie route (en natuurlijk het weer), en natuurlijk ook de auto's die hun baasje weer veilig terug hebben gebracht, en allemaal voor het meebrengen van de koffie, de vele soorten van koek, snoep.

O ja opmerking van de dag MET Z'N ALLEN DE BOOM KNUFFELEN (Gerben)
Heeft niets met hardlopen te maken was op dat specifiek moment een inkoppertje, maar als je de vertaling leest komen er wel vreemde associaties uit
  Vrije vertaling van Knuffelen

  • het demonstreren van affectie,
  • het geven (of krijgen) van troost,
  • als aanmoediging,
  • het geven (of krijgen) van emotionele of sociale ondersteuning,
  • het tonen van begrip en/of appreciatie,
  • het geven of krijgen van genegenheid en geborgenheid,
  • het delen van een emotie, (zowel verdriet, onmacht, angst,... als blijdschap),
  • het aangeven van acceptatie van een ander zijn of haar emotie,
  • spontane uiting van blijdschap en vieren van overwinning
  • bevestigen van een vriendschaps-, hechtings-(opvoeder-kind), vertrouwens- of liefdesband,
  • vriendschappelijke begroeting en het nemen van afscheid,


LAAT OOK EVEN EEN REACTIE ACHTER

GR DETRAINERD

12 opmerkingen:

  1. Inderdaad “boom knuffelen”, wie anders dan de heer Yedema :-) . Deze uitspraak werd voor mij overigens nog overtroffen door iemand die direct een hele dikke boom uitzocht omdat ZIJ van groot hield…….

    Maar natuurlijk helemaal met je eens Atte. Een grote groep gezellige mensen die toch altijd weer heel veel met elkaar hebben te bespreken (een ideaal tempo gelopen dus). Heerlijk loopweer in een bijna “buitenlandse omgeving”. Het was absoluut aangenaam verpozen. Thuis ontdekte ik toch een paar redelijk zwarte voetjes. In mijn geheugen waren die ruiterpaden eerder minder stoffig dan nu het geval was. Excuses daarvoor , ook voor het feit dat nu ineens een golfbaan over de route heen lag. Maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken.
    Daarna even heerlijk koffie drinken met een bijna griezelige hoeveelheid lekkere koeken erbij, onder aan de voet van het eeuwenoude het Mirnser Klif, met de voeten (bijna) in het IJsselmeer. Kortom , ik heb mij uitstekend vermaakt vanmorgen.

    Siegfried

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi begin van een mooie dag.....
    Op tijd vertrokken en niet al te laat thuis..., dan heb je nog wat aan de rest van de dag.
    Siegfried: ook van mij nog de complimenten en dat we min of meer verkeerd zijn gelopen heeft bijna niemand gemerkt. (toch???)
    De knuffel omschrijving brengt mij ertoe om "onze" groep de naam Atte's Knuffel Gezelschap (AKG) te gaan geven.

    Ben benieuwd welk parcours ons de volgende keer staat te wachten. Kan nu al niet wachten....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zon, zee, strand en bos wat wil een mens nog meer ? De foto's zeggen genoeg !

    https://picasaweb.google.com/111821278166192374129/LoopGaasterland?authkey=Gv1sRgCKqIy4iZ36efdw&feat=directlink

    Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken ut allegaar niet mooier segge. Pracht route, pracht gezelschap, je su der su een traantsje bij wegpinke. Kortom: meer dan geslaagde start van een verder ook nog prachtige dag! Hulde voor alle organisatoren van deze dag; trainert, routeplennert, koffiejuffen en weet ik wie al niet meer. Ow ja, koeksleperts.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig loopweer vandaag in een mooie omgeving! De Garmin vertelde dat ik 20 kilometer heb gelopen... als dat geen goede voorbereiding op de halve is, dan weet ik het niet meer!
    Hier en daar waren er na de koffie wat stramme benen te signaleren.
    Siegfried; ben je de trap nog een beetje elegant op gekomen ;-) ?
    Op weg naar huis hebben we (met Ray aan het stuur)de toeristische route genomen. Na reeds een kwartier rijden, kwamen we een bordje tegen met daarop de vermelding dat de afstand naar Rijs nog slechts 2 kilometer bedroeg....
    Ik ben benieuwd naar de foto's!

    Tot volgende week zondag!
    Groetjes, Hester

    10 april 2011 19:34

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Overigens vind ik met 20 man op pad, en dan slechts 5 reacties, dat wat aan de magere kant.. was het echt maar 20% die dit een prachtige loop vond..??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O sorry, maar zoals gewoonlijk ben ik niet één van de snelste blijkt wel weer, maar hier komt mijn reactie dan toch.
    Ja, het was een zeer aangename loop mooi weer goed gezelschap.
    Mooie route (Siegfried) goeie koffie (Jildou) en lekkere koekjes, bedankt daarvoor!
    Atte en de rest bedankt voor deze leuke dag want al met al toch een 6 uur op pad geweest met de toeristische route van mij meegerekend.
    Luitjes ik kijk alweer met veel plezier uit naar de volgende loop.
    Leuke foto's Hans, heb je mooi daan Marijke!
    Zijn die van jou ook goed gelukt Anne?

    Gr Ray

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik neem aan dat Gerben bij "man" ook de vrouwen meetelt....? Dus zal ik ook nog even toevoegen dat ik werkelijk heb genoten van deze prachtige dag. Iedereen Heel Erg Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Su en wat mut ik er dan nog over zeggen?? Het was een super morgen met een prachtige route, maar dat had ik zondag al gezegd! We waren moai fut!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben ik nog een keer! We binne noch in training voor Leeuwarden. Maar de inschrijving voor de Berenloop op Terschelling komt er weer aan! Vrijdag op zaterdag start de inschrijving om 12 uur snachts! Ist wat?
    Ik ga me in ieder geval inschrijven! Wees er snel bij want binnen een paar dagen is het volgeboekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga me ook inschrijven voor de Berenloop! Ook Fenna en Karin zijn dit van plan. Ben benieuwd wie zich nog meer gaan proberen in te schrijven (alleen nu nog even zorgen dat ik niet voor 12 uur in slaap val ;-) )

    @Ane: leuke foto's van ons tripje van afgelopen zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja!!! Gelukt...ik sta ingeschreven voor de Berenloop! Is het jullie ook gelukt?

    BeantwoordenVerwijderen